יום שני, 6 באוקטובר 2014

(ברלין - 14) * ההטבלה של פליקס *

לרוחב קיר של הכנסייה האמריקאית של ברלין פרושה כרזת בד ועליה כתוב שזו הכנסייה האמריקאית של ברלין ושביום ראשון בשעה אחת עשרה יש סרוויס בשפה האנגלית.
הגעתי בשעה היעודה, כולם כבר בפנים. בפתח קשיש שחור נמוך קומה ונעים סבר מזמין אותי להיכנס. אני נכנס. כמאה וחמישים מאמינים. קשיש לבן גבה קומה ונעים סבר לוחץ ידי בחום ונותן לי ספר תפילה עב כרס ודפים עם סדר התפילה וחלק מהברכות.
אני מתיישב. בהתחלה עושים המון כבוד לישו, בכל מיני דרכים. מילות מפתח: אמונה, אהבה, רחמים, ישועה, אמונה. משתפים גם את הילדים הקטנים, כולל סימולציה של הליכה על המים.
אחרי זה מטבילים לנצרות חבר חדש בקהילה, פליקס נלסון שון שילינגפורד. אמו, יפהפייה שחורה בשמלה אדומה ומהודקת נעמדת ליד הכומר, פליקס בזרועותיה ולצידה שלוש נערות, הסנדקיות. הכומר אומר את מה שאומר ובהמשך שואל את האם אם היא "מבטיחה לסייע לפליקס לגדול בחיים נוצריים ובאמונה נוצרית?" האם מבטיחה. הכומר שואל את הסנדקיות אם הן מבטיחות "לסייע לפליקס לחיות בברית עם הבפטיזם ולהיות בקשר עם הכנסייה?" הסנדקיות מבטיחות. הכומר שואל את הקהל אם הוא מבטיח "לסייע לפליקס ולהתפלל למענו?" הקהל מבטיח במקהלה אחידה. (האמת, אני לא הבטחתי. לא לוקח מחויבויות כאלו.) הכומר מזה על ראשו של פליקס מים קדושים ונושא ברכות. הכול מברכים את החבר החדש בקהילה, מפרגנים שוב לישו ובסוף אומרים אמן.
הסרוויס נמשך. קמתי, ברכתי הנמוך ביום טוב ויצאתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה