יום שלישי, 28 במאי 2013

האלטר מחליט לתמוך ביצירה ובהפקה של הספר "UP"....

"תגיד לי", אומר לי האלטר-אגו שלי, "מה ההתלהבות שאופפת אותך בימים האחרונים. לקחת משהו?"

"צ'מע", אני אומר לו, "משנים את שוק הספרים בישראל. כותבים ומפיקים ספרים מבלי לקחת סיכון כלכלי".

"את זה מאיפה הבאת?", הוא שואל אותי.

"דרך שיתוף הקוראים", אני פוצח בהסבר. "מציג להם את הספר העתידי שלי – "UP" – המשכו של הספר "START" שמתאר בהומור, בחריזה ובאיורי צבע את תחילת הקריירה של בחור צעיר בשם יוני.
"הנה", אני מצביע על מסך המחשב, "פה יש לך ת'פרק הראשון שלו:
http://www.shukistauber.co.il/startdig1/
"'UP'"מתאר את המשך התפתחות הקריירה של יוני עד למעלת מנכ"ל. העלילה, בחרוזים ואיורים, משולבת בטיפים מועילים לניהול קריירה, ובאמרות מאוצר חכמת העולם."

אני עוצר לרגע, בוחן את הבעת פניו.

"תן גז", הוא מורה לי ביבושת.

אני ממשיך: "לקוראים מוצע להשתתף ביצירה ובהפקה של "UP" כ'תומכים' במגוון דרכים, ובתנאים מפתים המפורטים בדף הפרויקט. כשמגיעים ליעד הגיוס הכספי, ניתן להפיק את הספר ולהעניק לכל תומך את מה שבחר."

האלטר מניף גבות, כמכין עצמו לשאלה.

"אם לא עמדנו ביעד הגיוס", אני מקדים אותו, "כלום לא קרה."

"איך 'כלום'?", קורא האלטר, "מה עם אלה ששילמו, 'תמכו', או איך שאתה קורא לזה?"

"מה פתאום שילמו?", אני עולה אוקטבה, "ה'תמיכה' ממומשת רק בתנאי שעמדנו ביעד הגיוס."

"אבל למה בכלל שיטרחו לתמוך?", הוא סונט בי, "כולה ספר, אפשר לחשוב."

"אז תחשוב", אני מאתגר אותו, "נסה לשים את עצמך במקומו של תומך פוטנציאלי".

ניכר שנגעתי בנקודה הנכונה. האלטר חובב האתגרים מהרהר קלות ועולה לשידור:

"בדרך זו", הוא אומר ובעיניו מבט מנצח, "הקוראים שולטים בשוק הספרים - הם מחליטים מה הם אוהבים, מבלי לעבור דרך המסננת הכפולה של המו"לים ושל החנויות, שבמקרים רבים מחייבות קנייה של ספרים נוספים."

"ספר שצמח בפרויקט כזה", אני משחיל משפט, "גם לא בושה להביא מתנה".

"שתיים", הוא מתעלם מהערתי, "הקוראים מאפשרים לסופרים לקבל תגמול הוגן עבור יצירתם.
"שלוווש", מתפעם האלטר מתבונתו, "נוצרים שיתוף פעולה ותקשורת ישירה בין הסופר לבין קוראים, שגם מעורבים בתהליך היצירה וההפקה."
"וארבע", הוא מסכם בחגיגיות, "במחיר ידידותי במיוחד התומך מקבל עד הבית ספרים שמוצאים חן בעיניו, ממהדורה מיוחדת, עם הקדשה אישית של המחבר הנכבד."

"יפה", אני מחמיא לו, "וגם אין סיכון. כולם יכולים רק להרוויח."

"שכנעתי את עצמי", מכריז האלטר תוך שהוא חותר למגע עם דף הפרויקט, "אני תומך. מה מספר האשראי שלך?"
http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=2182

שוקי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה