יום רביעי, 29 במאי 2013

יומן מסע: בנפתולי שיתוף ההמון - פרק א'

[במהלך החודש אחלוק עמכם חוויות ותובנות מהניסיון ליצור ספר בשיתוף הקוראים.]

הרקע, או איך זה התחיל?

1 – מה הסיפור שלי?
כבר מזמן ידעתי שיש שיטה כזו, מימון המונים; מה שלא ידעתי שיש בארץ פלטפורמה שמאפשרת את הדבר, גם לא התעניינתי בנושא.
את רוב הספרים שלי הוצאתי לאור בעצמי. ספרי ניהול ועסקים שחלק מהם נוצר במסגרות מגוונות של שיתופי פעולה עם ארגונים. כך אני מצליח להתפרנס מכתיבה, לא דבר מובן מאליו לכותבים בעברית.
כסף גדול? לא. איכות חיים? בהחלט כן.

2 – לכתוב ספר אחר, כי בא לי
לפני כשנה החלטתי לכתוב ספר אחר, שיביע יכולות כתיבה אחרות, של חריזה ושעשועי מילים המשולבים עם תפיסת החיים והניסיון המקצועי שלי – מרקחת שתכלול גם תובנות מאוצר חוכמת העולם.
שלד הסיפור הוא דרך התפתחותו האישית והמקצועית של אדם צעיר המגיע למעלת מנהל בכיר ומוערך.
החלטתי לספרו בשני ספרים. הראשון, כמשתמע משמו, "START", יתאר את תחילת הדרך ואילו השני, גם הוא כמשתמע משמו "UP", יתאר את שלבי עלייתו במדרגות הקריירה.
כל ספר יפנה לאוכלוסיה שונה, כך תכננתי. וכשיעמדו יחד על המדף יהיו ל-START UP, בשביל המגניבות.

3 – הצלחה מובטחת, אלא מה?
לאחר שסיימתי לכתוב את "START" התקשרתי עם ידידי, המאייר המוכשר צבי פדלמן, ויחד גיבשנו את העטיפה ואת עשרות האיורים הצבעוניים המלווים את סיפורו של יוני.
הנחתי ש-"START" יהיה סיפור הצלחה. ספר חביב שמיועד לקהל הרחב, וגם כזה שאוכל למכור אותו כספר מתנה לארגונים רבים שמנהליהם כבר נחשפו לספרים הקודמים.
את מדיניות ההפצה בחנויות לא שיניתי - "START", כקודמיו, לא יימכר בהנחות ובמבצעים.

4 – מסתבר שהמחבר אהבל
"START" הופק במחיר גבוה. תוצאת שילוב פורמט מיוחד עם כריכה קשה ואיורי צבע.
לא הדאיג, שיעלה יותר. תמיד קבעתי רף גבוה של איכות הפקה. מקצועיות קודמת למסחריות. מה גם שאנשים המשלמים על ספר שאינו זול מחיר מלא זכאים לקבל את הטוב ביותר.
אז נרוויח רק על המהדורה השנייה.
לא נכביר מילים, לא הייתה טעות שיווקית שלא עשיתי. הסנדלר לא רק הלך יחף, אלא על קצות האצבעות. ביטחון עצמי מופרז? שאננות תמוהה? לאל פתרונים. מי שקרא את הספר נגנב עליו, רק שמספרם של אלו היה מועט יחסית.

5 – עוד על אהבליותו של המחבר
למה לפרט רצף טעויות אם ניתן לסכם אותן במשפט אחד: לא מוכרים ספר מחורז ומאויר כמו ספר ניהול. כי אם מוכרים אותו כך, לא מוכרים.
אז הייתי קצת עצוב אבל המשכתי הלאה, היו ספרים אחרים בקנה. למשל, ספר על הנדסת מערכות בשיתוף הטכניון.
אתם מבינים את הנקודה? מחבר עם מיתוג מסוים (נראה לי שמהטכניון לא פנו אלי בשל יכולת החריזה) חושב שבקלי קלות יעשה סוויץ' כי בא לו לכתוב ספר קליל, והעם יבוא בהמוניו ויתנפל על המוצר החדש. הרי אם מישהו כזה היה בא להתייעץ אתי הייתי בוחן אותו בדאגה - על יחפנותו של הסנדלר הרי כבר דברנו.

זהו, נראה לי מספיק להיום.

רגע, עוד משהו. אמנם נקדים את המאוחר, אבל זה הלינק שמציע לכם לקחת חלק בפרויקט ההפקה של "UP".

http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=2182

איך הגעתי לכך? אתם כבר יכולים לנחש בעצמכם, או שתמתינו לפרק ב' – תנו לי יום, גג יומיים, ואני שוב אתכם.

שוקי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה