יום חמישי, 30 במאי 2013

יומן מסע: בנפתולי שיתוף ההמון - פרק ב'

[חוויות ותובנות מהניסיון ליצור ספר בשיתוף הקוראים.]

פרק ב' - אני מגלה פלטפורמה שמתאימה לי ככפפה ליד.

6 – לקיים הבטחה או להפסיד עוד כסף?
עכשיו צצה לה בעיה נוספת: בגב בעטיפה של "START" מוצהר שזהו חלקו הראשון של הסיפור. מה עם החלק השני, עם "UP"? חלקו אמנם כבר כתוב, אבל לשרוף שוב עשרות אלפי שקלים? זה לא הגיוני, יש גבול.
מצד שני, הבטחתי, יצרתי ציפייה. לפחות בעיני עצמי אני אדם רציני. אם הבטחתי חלק ב' צריך להיות חלק ב'. אנשים לא נרדמים בלילה מהסקרנות מה קרה עם יוני. יש לי אחריות.
דילמה.

7 – על פשפשים ונמרים
ואז הגיע הפרויקט של עוזי וייל, שמכר את ספרו בדרך זו.
פתאום ראיתי את האור – גיליתי שיש פלטפורמה מקומית למימון המונים, אתר בשם "הד-סטארט".
רגע, לא נולדתי אתמול, עוזי וייל אני לא. האיש מפורסם; עוד מימי "השער האחורי" של עיתון "העיר".
יש לו אלפי עוקבים בפייסבוק. כל גיהוק שלו מייצר 400 לייקים בממוצע.
איפה החשיפה שלו ואיפה שלי? פשפש מול דוברמן נאצל. כותב לקהלי נישה של מנהלים, שרק לאחרונה החל את דרכו בפייסבוק, מול אושיית כתיבה ציבורית ונמר רשת אימתני.

8 - כמו כפפה ליד
מצד שני, אני אוהב את הרעיון. הרשת מאפשרת לדלג מעל מתווכים; ובעולם הספרות, בו פועלים שני שחקני תיווך מרכזיים – ההוצאות לאור וחנויות הספרים - זה דילוג נחשוני שמתאים לי כמו כפפה ליד.
יצרתי קשר עם "הד-סטארט". הסבירו לי איך זה עובד. אמרו שהם לא מקבלים כל פרויקט, אלא רק כזה שהם מעריכים שיש לו סיכוי להצליח.
אהבתי את הגישה של תשלום רק במקרה של הצלחה. גישה לא שגרתית בשוק הספרים הסוער.

את הפרק הבא אקדיש לדיון בסוגיה זו.

ואם יורשה לי... שוב הלינק שמציע לכם לקחת חלק בפרויקט ההפקה של "UP".
http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=2182
(אם לא הצטרפתם עדיין...)

יום-יומיים ואני שוב אתכם
סוף שבוע מהנה, ונינוח

שוקי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה