יום שלישי, 4 ביוני 2013

יומן מסע: בנפתולי שיתוף ההמון - פרק ד' (שעוסק בפרשת עוזי וייל)


[במהלך החודש אחלוק עמכם חוויות ותובנות מהניסיון ליצור ספר בשיתוף הקוראים.]

הבטחתי לחזור תוך יום- יומיים, לקח לי שלושה ימים. עסוק. סליחה

12 – מה הסיפור של עוזי וייל?
התכוונתי להמשיך את ההתפתחות הכרונולוגית של המסע. בפרק ב' תיארתי את תחילת הקשר עם אתר "הד-סטארט". הזכרתי גם את הפרויקט של עוזי וייל כדבר שעורר אותי לצאת למסע, והנה היום התפוצצה הרשת בגלל שספרו של עוזי יצא לאור והופץ לחנויות בהוצאת "מודן". וויי וויי וויי איך שהוא חטף מכותבות דעתניות כמו אסתי סגל ואריאנה מלמד. הן טענו שהוא הזיק בכך לכל השיטה של מימון המונים, לבטח לאלו שמבקשים להוציא לאור ספרים בדרך זו. גם אני קיבלתי מיילים ברוח זו.

13 – עוזי עשה טעות חמורה, אני לא בטוח שבכוונה
האמת, גם אני תמכתי בספר שלו. גם כי אני זוכר לו את חסד ימי השער האחורי וגם כדי לעודד את השיטה. שתי סיבות מצטברות, לו הייתה מתקיימת רק אחת מהן לא הייתי תומך. יש לי תחושה שיש עוד רבים אחרים שזה היה השיקול שלהם. למה? כי הוא עושה היגיון.
עוזי כתב בתגובה ב"וואלה" כי "אין לי אלא להתנצל בפני מי שחשב שדרכי הוא דופק את הסיסטם. מי שקנה את הספר לא בגלל שהוא אוהב לקרוא אותי, אלא בגלל שהוא רצה להשתתף במרד חברתי, אני משתתף בצערו".

14 – גילוי נאות
זו תגובה לא ראויה, בטח כתב אותה בלחץ. עוזי היה מחויב בגילוי נאות. כשביקש לגייס את ההמונים היה עליו להגיד במפורש שהספר ייצא לאור בהוצאת "מודן" – "מודן" שותפה בצומת ספרים, הרשת שהובילה את מבצעי ה-4 במאה שנגדם יצא עוזי במחאה כשפנה להמונים. כאשר מישהו שומע מחאה מסופר בעל אופי חתרני נגד רשת ספרים מובילה הוא לא מעלה על דעתו שהמוחה במקביל מוציא את ספרו לאור באמצעות אחד מבעלי הרשת.

15 – קשה לי לכתוב את זה, אז מה?
קשה לי לכתוב את הדברים כי במקרה זה אני לא מביט מהצד. הרי בעצם ימים אלו רץ הפרויקט שלי (גילוי נאות - בינתיים לא בהצלחה, אבל נראה מה יהיה בהמשך) באותו אתר.
ב"הד-סטארט" ידעו שהספר של עוזי יוצא לאור בהוצאה רגילה. הם טוענים שעוזי אמר זאת במפורש כשפנה לציבור. זה נכון, רק שהציבור הבין ש"ההוצאה הרגילה" היא הוצאה עצמית שלו. בכל אופן כך אני הבנתי ולכן תמכתי.
כעת יש לעוזי ול"הד-סטארט" דילמה לא פשוטה. מתבקש שיציעו להחזיר את הכסף למי שמרגיש שהוטעה. מצד שני, זה מסוכן, ממגוון סיבות. לא יודע כיצד ינהגו, נחכה ונראה.
בכל מקרה, חיים מעניינים.

ואם תרצו להציץ בפרויקט שלי (לא מעיז לבקש תמיכה אחרי פוסט כזה) אז הנה הוא
ואם תרצו להציץ בפרקי המסע הקודמים, אז הנה הם, למטה

שוקי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה