יום רביעי, 5 ביוני 2013

יומן מסע: בנפתולי שיתוף ההמון - פרק ה'

[במהלך החודש אחלוק עמכם חוויות ותובנות מהניסיון ליצור ספר בשיתוף הקוראים.]

16 – אני מקבל הוראות הפעלה
אוקיי, אז חוזרים למסע. בעצם עצרנו את הסיפור בפרק ב'. כי פרק ג' תיאר איך מחבר צריך לשלם כדי שספרו ייצא לאור וגם כדי שיופץ. ובפרק ד' הצגתי את עמדתי בפרשת עוזי וייל – נושא חם שחייב תגובה מיידית.
אז עצרנו בזה שנוצר קשר ראשוני ביני לבין האתר "הד-סטארט". הם ביקשו שאשלח דראפט של הרעיון. שלחתי. בדקו וחזרו אליי תוך ציון שהם שמחים על שיתוף הפעולה ושזה כבוד מבחינתם.
שמחתי גם אני, הרי הם לא מקבלים כל אחד והנה אותי קיבלו וזה עוד עושה להם כבוד, "מה עוד תבקשי מאיתנו מכורה...?"
שלחו לי הוראת הפעלה: איך להעלות את דף הפרויקט בתוך האתר. גם נתנו גם עצות איך לנהל את הקמפיין. אמרו להכין סרט וידאו "כי זה מה שמוכר".
יופי.

17 – הגורו אמר את דברו
לכתוב קל לי, להכין סרט וידאו זה קצת יותר מורכב. אבל יש לי מצלמת אינטרנט טובה - במוצרים שמשמשים אותי בחיי היומיום אני לא חוסך.
אמרו לי (בעצם כתבו לי, הכול בדוא"ל): "אתה צריך לגעת ברגש של התומך הפוטנציאלי, שיתחבר אליך". טוב, רוצים רגש תקבלו רגש. הקלטתי סרט של למעלה מחמש דקות שמספר את מה שכתבתי בפרק א' ו-ב' של המסע. נראה לי טוב, הוידיאו. העליתי ליוטיוב ושלחתי ל"הד- סטארט" לשמוע דעתם. כתבו לי "בסדר". שלחתי לעוד אנשים וגם לידידי, גורו הרשת אליאב אלאלוף.
"משעמם", פסק הגורו קצרות, ו"ארוך מדי".
חזרתי ל"הד-סטארט": "הגורו אמר שהסרט משעמם". "אז תעשה סרט אחר", המליצו ביבושת, "קצר יותר". אלו חברה קצרים וענייניים, יש להם עוד פרויקטים על הראש.

18 – יש סרט
למה להאריך אם אפשר לקצר? להתחיל לספר לכם שעשיתי לפחות עשרה סרטי ניסוי? לגלות לכם שניפחתי את השכל לכל מיני חברים כדי לשמוע את דעתם? לשתף בהתחבטויות של איזו דעה לקבל כי חבר אחד חושב ככה וחברה אחרת חושבת הפוך? לא. לא אספר לכם את כל זה, למה להטריח.
בסוף יצא סרט לשביעות רצון הרוב. קליל, מחורז. יענו, סרט יוטיובי שאולי יסייע לגייס תומך או שניים... "או חמישים", אם נצטט גדולים ממני (הגשש החיוור, לטובת אלו שאינם בקיאים במקורות).
"הד-סטארט" זרמו עם הקצב שלי, החליפו סרטים בדף הפרויקט והמתינו בסבלנות יחסית: "תעלה עם הפרויקט שתרגיש נוח", כך כתבו לי.

המשך יבוא.

רוצים לראות ת'סרט. הנה הוא, בדף הפרויקט
ואם תרצו להציץ בפרקי המסע הקודמים, אז צריך רק לגלול למטה
(האיורים המצורפים לפוסטים הם מהספר "START") 
שוקי




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה