יום שני, 6 באוקטובר 2014

(ברלין - 13) * אסוציאציה *


קבעתי פגישה באוניברסיטת הומבולדט. אמרו לי לרדת בתחנת האו-באהן האוזווגטייפלאץ (יש שמות כאלה). אני יוצא לרחוב וכרגיל הולך בכיוון ההפוך ליעד שאליו אני מבקש להגיע. יש לזה גם יתרונות, כך אני מגלה מקומות חדשים שאולי הייתי מחמיץ אותם. בדרך זו אני מגיע גם לכיכר גנדרמנמרקט המרשימה. רחבה גדולה שמתוחמת בשלושה בנייני מידות: שתי כנסיות, הגרמנית והצרפתית, והשפילהאוז, התיאטרון.
מצליח לאתר את מקום הפגישה. אחריה אני חוזר לגנדרמנמרקט ונכנס לכנסייה הגרמנית. זו בעצם כנסיה לשעבר. כיום מוצגת בה תערוכה על הדמוקרטיה הגרמנית ועל הפרלמנטריזם הגרמני. התצוגה מתפרשת על כמה קומות. אבל יש בעיה, אף מילה באנגלית. כנראה הם חושבים שזה עניין גרמני פנימי. לא בטוח שהם צודקים.
בכל זאת אני מסתובב שעה קלה. מנסה להבין משהו מהתמונות ולצרף אותן לידע מוקדם. באחת הקומות מתגלה כרזה שאני מבין את משמעותה, יום האישה של שנת 1914. משום מה אני נזכר ברוזה לוכסמבורג שנרצחה חמש שנים מאוחר יותר. יש על שמה רחוב לא רחוק משם.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה